reklama

Podľa mňa je to najstupídnejší sviatok v roku

Týmito slovami okomentovala moja dcéra svoj vzťah k Veľkej noci. Pričom nemala na mysli jej náboženský rozmer, ale to čo prepukne zajtra. Všimli ste si niekedy, že máloktorá, ak vôbec nejaká žena, vám zaželá veľa vody ? Kým mužská časť populácie bude v utorok rekapitulovať hmotné a alkoholické výnosy zo šibačky, bude dámska časť prepočítavať koľkokrát sa museli prezliecť a ako redukovať skutočnosť, že každý vlas im vonia inou, zväčša nedýchateľnou, arómou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (45)
Rodí sa "nezabudnuteľna" spomienka.
Rodí sa "nezabudnuteľna" spomienka. (zdroj: Foto - SME)

Zrejme niekde v internetových zákutiach je schované, ako sa tento zvyk u nás udomácnil. "Zaujímavé" na ňom je okrem iného aj to, že ani čas ani vedecko-technický pokrok na ňom veľa nezmenili. Skúste sa spýtať mám alebo manželiek na ich najotrasnejší veľkonočný zážitok a dostanete sumár hádzaní do vaní so studenou vodou, oblievanie kýblami vody prípadne dávky do tváre zo sifónovej flaše. Obávam sa, že skôr ako trvácnosť ľudových tradícií, spôsobuju túto stálosť nižšie pudy. Pre niektorých chlapov totiž ako keby nastala v hlave amnestia na zdravý rozum a vracajú sa do čias, keď sa náklonnosť k žene prejavovala ovalením kyjaka po hlave a následným odtiahnutím za vlasy.

Keď som bol školopovinný, tak som býval dosť nešťastný, keď spolužiačky, ktoré boli v sfére môjho záujmu odchádzali na chaty a k babkám, ako jediný možný únik pred šibačmi, ktorým nestačili len vajíčka prípadne malý finančný obnos. Avšak dnes ich viem dokonale pochopiť. Apropó peniaze. Tiež zaujimavá stránka šibačky. Spomínam si, že v tomto smere bol absolutný "kráľ" môj spolužiak Artur, ktorý dokazal vyšibať niekoľko stokorún československých a mal kontakty hádam aj na staré mamy všetkých spolužiačiek v našom ročníku.

Ako roky plynuli a začali chodiť šibať našu dcéru, sa môj postoj zradikalizoval. Odmietol som akceptovať skutočnosť, že poniektorí mladíci si zamieňajú veľkonočný pondelok za deň, kedy je násilie na ženách legalizované. Šibačov som púšťal do bytu zásadne ja a cestou po schodoch som preveroval ich "výzbroj". Ak chlapec prišiel s vedrom alebo niečim podobným, dostal priateľské varovanie: "Čo urobíš mojej dcére, to urobím ja tebe". A jedine fakt, že vedľa trámu od vchodových dverí nie je ani kúsok miesta, mi bránil vyprevádzať ich na spôsob Ala Bundu. Bolo to veľmi účinné a z chlapcov sa stali razom krotkí barančekovia.

Môj mini online prieskum mi ukázal, že samozrejme sú aj výnimky a existujú dámy, čo nespomínajú na šibačku vo zlom. Ale zväčša je to tým, že vo svojom okruhu majú chlapcov a mužov, ktorých IQ sa nepribližuje húpaciemu koníkovi a jediné utrpenie, ktoré spôsobia, je výber tej najstrašnejšej voňavky, aká sa dá zohnať. Ale má to svoju výhodu, lebo voňa sa v pamäti zvykne usadiť nesmierne hlboko. Aj po rokoch, keď s ňou prídete do styku, okamžite sa vyplaví spomienky na povrch a poviete si: "Áaach ta otcova voňavka!" Ja osobne dávam prednosť tejto alternatíve, než aby som bol spolupáchateľom "týrania" svojho potomstva.

A čomu dáte prednosť vy ?

Róbert Dyda

Róbert Dyda

Bloger 
  • Počet článkov:  65
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu