reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Róbert Dyda

Róbert Dyda

Bloger 
  • Počet článkov:  65
  •  | 
  • Páči sa:  1x
reklama

Viditeľné mestá

Nultý mail pre M. alebo 7 hodín pohody

Róbert Dyda

Nultý mail pre M. alebo 7 hodín pohody

Pôvodne sme mali spolu variť.

  • 15. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 555x
  • 37
Lenivé tóny saxofónu ma vždy dostanú

Róbert Dyda

Lenivé tóny saxofónu ma vždy dostanú

Dusný letný podvečer. Obloha, na ktorej celý deň pálilo slnko, sa pozvoľna mení na mliečnu. Vo vzduchu cítiť letnú búrku. Námestie je plné ľudí. Neponáhľajú sa veľmi, veď komu by sa chcelo v tomto teple. Cítim sa zvláštne osamotený, lebo som ďaleko od domova, navyše nerozprávam tunajším jazykom. Moja angličtina mi tu príliš nepomáha. Zrazu sa ozve niečo známe. Ten tón je blízky a maznavý. Už sa necítim tak cudzo. Vzduchom sa šíri Summertime. Mladá saxofonistka nás oboch univerzálnym jazykom spojila v jedno.

  • 4. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 296x
  • 30
Ako ma drsný sever pohode naučil

Róbert Dyda

Ako ma drsný sever pohode naučil

Keď som prechádzal z nórskeho Narviku smerom do Fínska, zastavil som sa na pol ceste v švédskom mestečku Kiruna. Ráno som sa prebral na to, že ma niekto hladí po vlasoch. Takéto prebudenie sa je samozrejme veľmi príjemná vec, avšak ak cestujete sami po svete, je to dosť neočakávané. Možno majú Švédi nejakým spôsobom zakódovanú prirodzenú milotu.

  • 27. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 461x
  • 12
Cez Boloňu neprebehnite

Róbert Dyda

Cez Boloňu neprebehnite

Keď som si robil plán, ktoré mestá navštívim, vychádzal som z toho, že by som chcel spoznať miesta, ktoré mali zaujímavú históriu, architektúru, alebo tam žili zaujímaví ľudia. Pri výbere Bolone, to bolo úplne jasné. Mesto prvej univerzity a Umberta Eca.

  • 31. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 850x
  • 5
Benátky, alebo ako môže mať Baran v štíte leva

Róbert Dyda

Benátky, alebo ako môže mať Baran v štíte leva

V časoch, keď sme platili ešte československými korunami a smerom k modrej lagúne prúdili každý víkend staré Karosy, vybral som sa aj ja navštíviť toto prapodivno-úchvatné mesto.

  • 19. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 119x
  • 8
reklama
Viditeľné mestá

Róbert Dyda

Viditeľné mestá

Vždy ma fascinovala hranica. Možno to bolo tým, že som ako ako dieťa vyrastal v časoch, keď ešte existovala železná opona, elektrické ploty a vojačikovia v strážnych vežiach, ktorí dbali na to, aby sme z toho raja nahodou neušli.

  • 13. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 689x
  • 8
reklama
SkryťZatvoriť reklamu